Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Att bekräfta det goda

Av Anders - 30 juli 2009 02:01

Hädanefter så kommer jag att antingen ge kramar och/eller komplimanger till de i min närhet som törs och orkar dela med sig av sin positiva energi.


Jag har börjat förstå att de som sprider det positiva för sällan får det gensvar de förtjänar.

För mig som för många andra så räcker det oftast med den värme som en kram eller komplimang kan ge som betalning för den glädje som jag lyckas skapa.

Inte alls pengar eller ära, bara uppriktig förnöjsamhet och glädje.

Denna positiva energin kan konstigt nog bara öka när den delas mellan människor, inte minska

 Den är dessutom äkta och mättar längre än girigheten, den ständigt hungriga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 30 juli 2009 14:23

Jag överväger att flytta min blogg till en ny plats nu? Så, jag testar en ny plattform och får se om jag trivs ännu bättre med den.   Kolla gärna in min nya testblogg på http://i5hammer.wordpress.com/ ...

Av Anders - 24 juli 2009 17:58

Jag tänker, alltså finns jag - ett berömt citatMen att tänka tycker jag inte alltid är lika mycket värt som att känna, samt att jag tror att allt levande (djur i alla fall) inte tänker men absolut känner.   Smärta och njutning är släkt med varandra, ...

Av Anders - 24 juli 2009 17:03

Takidas nya singel   Bra röst, bra komp....men lite anonym låt, eller växer den med lyssnandet kanske?     ...

Av Anders - 22 juli 2009 21:03

Många gånger i mitt liv så har jag lyckats sätta mig i en situation av oroliga funderingar precis när jag ska somna. Helt onödigt kan tyckas, men jag har förstått att jag inte är ensam med den upplevelsen.   När tankarna väl har börjat snurra så har ...

Presentation

Omröstning

Vill du sluta med nikotinet?
 Nej, jag har aldrig använt nikotin
 Nej, jag har redan befriat mig från nikotinet
 Nej, jag trivs med att använda nikotin
 Ja, jag vill inte vara nikotinist längre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards