Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Anders - 8 mars 2009 11:31

Nu när jag är över 80 är jag inte rädd för döden.

Att vara eller inte vara...

Om jag inte kunde röra mig, arbeta, höra, se, läsa varför skulle jag då leva?

Om livet är en glädje ska man leva så länge man kan

Men om det är en pina är det bättre att "inte vara".

/ Xu Yuanzhong, översättare

Ur SVT's program Musikmixen, del 6 av 7 från 1 giant leap


LivJag tycker denna man pekar på något fundamentalt och ändå väldigt enkelt.

Man behöver inte flumma till allt, bara se till att skapa en mening med att leva och försök ditt bästa att skapa glädje i ditt liv, oavsett hur svårt du finner det vara.

 När jag inte längre klarar av att glädjas över livet så tar jag ju samtidigt bort meningen med att leva.


Jag behöver inte vara en överdriven optimist och drömmare.

Jag behöver inte vara rik och framgångsrik i min karrirär.

Jag behöver inte uppnå självförverkligande och leva ut alla mina drömmar.

Jag behöver inte överprestera och bli ständigt bekräftad.

Jag behöver inte se ut som en fotomodell eller ens följa modet.


Jag behöver bara hitta ett par få självklara saker som får mig att glädjas över livet.

Jag brukar börja varje dag med insikten att jag fortfarande andas, resten lägger jag på plats under dagen. Allt från nödvändigheter till det som kryddar livet lite extra.

Presentation

Omröstning

Vill du sluta med nikotinet?
 Nej, jag har aldrig använt nikotin
 Nej, jag har redan befriat mig från nikotinet
 Nej, jag trivs med att använda nikotin
 Ja, jag vill inte vara nikotinist längre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards