Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Anders - 15 maj 2009 08:00

Hörde på radion en programledare som var tacksam för sin egenhet att spara ALLA kvitton. Hans hem är överfullt av kvitton, men nyligen kunde han lämna tillbaka ett par skor som gick sönder snabbt, eftersom han hade kvar kvittot uppenbarligen.


Man kan alltså antingen vara säkerhetstänkande och spara en helsickes massa kvitton som eventuellt leder till att man kanske någon gång får tillbaka lite pengar för ett par trasiga skor.


TA KONTROLL!...ELLER så kan man träna sig på att hitta bra kvalitet och acceptera lite svinn, för att slippa ägna tid och energi på kvittosamlande och oron för att bli blåst.


Tja, jag funderar över hur olika vi sätter våra perspektiv och lägger upp våra liv?

I livet går det ju inte att träna sig för varje situation, men det går absolut att bestämma sig för vad och vart man vill.

Ett felaktigt beslut är ju enklare att styra upp och rätta till längs vägen och beslutet pekar åtminstone ut en riktning för mig att sträva mot.


Så, att agera eller parera, det är frågan?

Av Anders - 15 maj 2009 07:27

Ha ha ha!


Så där kanske jag skulle lära mig att coacha?  ;)

Av Anders - 15 maj 2009 07:21

A U.S Marine squad was marching north of Fallujah when they came upon an Iraqi insurgent, badly injured and unconscious.

On the opposite side of  the road was an American Marine in a similar but less serious state. 

The  Marine was conscious and alert and as first aid was given to both men, the squad  leader asked the injured Marine what had happened.


The  Marine reported, "I was heavily armed and moving north along the highway here,  and coming south was a heavily armed insurgent."


"We saw each other and  both took cover in the ditches along the road. I yelled to him that Saddam Hussein was a miserable, lowlife scum bag who got what he deserved, "and he yelled back that" Ted Kennedy is a fat, good-for-nothing, left wing liberal drunk who doesn't know how to drive."
 
"So I said that Osama Bin Ladin dresses and acts like a frigid, mean-spirited lesbian!" 
He retaliated by yelling, "Oh yeah? Well, so does Hillary Clinton!"
 
 "And, there we were, in the middle of the road, shaking hands, when a truck hit us."

Presentation

Omröstning

Vill du sluta med nikotinet?
 Nej, jag har aldrig använt nikotin
 Nej, jag har redan befriat mig från nikotinet
 Nej, jag trivs med att använda nikotin
 Ja, jag vill inte vara nikotinist längre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards