Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Anders - 19 maj 2009 21:47

Jag brukar tjata om hur viktigt det är att ta ansvar för sig själv i första hand.
Att ta itu med de åtaganden och viktigheter som ligger en närmast.

Nå, idag fanns något allvarligare än vanligt för mig att ta itu med.

Under mitt nattskift så hade jag svårt att syresätta kroppen, kände tryck över bröstkorgen och höll på att svimma på en stående arbetsstation.


friskJag beslöt mig för att avbryta arbetet kl.2 och ta mig till akuten för kontroll(eftersom hälsocentralerna var nattstängda).


18 timmar, EKG, lungröntgen och tre blodprov senare så kunde det konstateras att jag inte behövde oroa mig för hjärta eller lungor.

Allt som allt var symptomen bara ett resultat av summan infektion + överansträngning.


I mitt ansvar ingick häri att reagera på symptomen, agera i enlighet med dem och parallellt avlägga rapport till familj samt arbetsgivare.

Det behöver inte vara svårare än så att ta ansvar.


Vad lägligt också att vara lite ur form när långhelgen vankas.

Det var kanske min belöning för att jag tog mig själv på allvar när det mest troligt behövdes ;)

Presentation

Omröstning

Vill du sluta med nikotinet?
 Nej, jag har aldrig använt nikotin
 Nej, jag har redan befriat mig från nikotinet
 Nej, jag trivs med att använda nikotin
 Ja, jag vill inte vara nikotinist längre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards