Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Anders - 22 januari 2009 18:38

Jag förstår att lågkonjunktur och vårdslöshet på finansmarknaden förvisso får till följd att vi nu står inför en sorts global ekonomisk svacka,  så är det nog.
Men om jag istället väljer att förstå att påståenden som detta kanske i hög grad är ett uttryck för massmedias ambition att sälja mer genom att utnyttja människors förmåga att skapa kollektiv oro, och att om jag tillåter mig själv att lyssna in massmedias kraftfulla domedags-mantran så leds även jag snart in på en självuppfyllelsens väg.

Detta är den väg där vi inte bara förmår att nå våra innersta drömmar utan också skapa panik och verkställa våra mardrömmar.

Så fungerar trots allt vi människor - det vi intalar oss och får oss repeterat sätter vi i fokus och gör därmed till vår sanning och vår väg, vare sig vi önskar det eller inte.


Jag väljer att vara hoppfull och inte oroa mig förrän eländet är över mig, om någonsin?

Att sätta fokus på elände bygger elände på ren spekulation.

Vad vet vi om morgondagen egentligen?

Inte värst mycket, så varför inte spekulera positivt istället så behöver vi bara oroa oss när det de facto har gått åt pepparn.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vill du sluta med nikotinet?
 Nej, jag har aldrig använt nikotin
 Nej, jag har redan befriat mig från nikotinet
 Nej, jag trivs med att använda nikotin
 Ja, jag vill inte vara nikotinist längre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards