Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Anders - 24 januari 2009 17:22

Åsikter är som spikar. Lätta att slå i, svårare att dra ur.
Arne Hirdman


Det som alla har trott alltid och överallt har alla utsikter att vara felaktigt.
Paul Valéry


Den största svårigheten är inte att få folk att acceptera nya idéer, utan att få dem att överge de gamla.
John M. Keynes


Det är lättare att skriva tio band filosofi än att genomföra en enda grundsats i praktiken.
Leo Tolstoj


Det är verkligen synd att alla som verkligen vet hur landet skall styras är upptagna med att köra taxi eller att klippa hår.
George Burns


Vi ser inte saker som de är, vi ser saker som vi är.
Anais Nin


Tänk fel om du vill, men tänk själv.
Doris Lessing


Förmågan att i dag tänka annorlunda än i går skiljer den vise från den envise.
John Steinbeck


Bry dig inte om vad kritikerna tycker och säger. Ingen har någonsin rest en staty till minnet av en kritiker.
Jean Sibelius


Varför inte säga det rent ut: Det finns ingen sanning det finns bara åsikter.
Hjalmar Söderberg


Man hittar alltid eskimåer som är beredda att tala om för dem som bor i Kongo hur man bäst står ut med kylan.
Stanislaw Jerzy Lec


Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar.
Okänd


Tänkande är att hålla kaos i rörelse.
Sören Bondestam

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vill du sluta med nikotinet?
 Nej, jag har aldrig använt nikotin
 Nej, jag har redan befriat mig från nikotinet
 Nej, jag trivs med att använda nikotin
 Ja, jag vill inte vara nikotinist längre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards