Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Anders - 25 januari 2009 18:22

Jag får ju bara en relativt kort stund.
Det är upp till mig att göra det bästa av den stunden - vilken stund det än är.

De och det som försvinner från mig gör det mest troligt ändå - jag kan inte göra något åt den saken när det ändå fort nog tillhör mitt förflutna.
Så, alltså är det inte heller min sak att försöka bromsa det oundvikliga.


Jag har bestämt att min uppgift i livet är att göra åt det jag KAN - det mest elementära först, vilket är att njuta av varje andetag, sedan att dricka och äta för att hålla mig vid liv så att jag klarar av att älska.
 
Jag strävar efter att älska mig själv först för att bättre kunna älska resten av världen och livet.

Att försöka att göra det i omvända, att älska mig själv sist, kommer bara få mig att förlora mig själv i ett evigt sökande efter andras kärlek.

Vad blir då min mening egentligen?
Jag

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vill du sluta med nikotinet?
 Nej, jag har aldrig använt nikotin
 Nej, jag har redan befriat mig från nikotinet
 Nej, jag trivs med att använda nikotin
 Ja, jag vill inte vara nikotinist längre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards