Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Anders - 31 januari 2009 21:51

Självledarskapet leder mig oundvikligen till att fatta olika beslut i mitt liv, stort som smått,  utifrån viljan att njuta av livet och utvecklas.

Det är oerhört tydligt för mig att det är MINA beslut utifrån MIN vilja och ambition som definierar ett bra liv för mig.

Det betyder inte att jag utesluter eller åsidosätter andra personer, utan de är snarare en viktig del och en självklar förutsättning för min livskvalitet.

Snarare handlar det om att vara autentisk med sina egna kärnvärden, mål och drömmar, före att leva genom andra - antingen som offer eller som statist i någon annans drömmar.

StuckDet är alltså inte en renodlad individualism utan mer ett sätt att sätta ut gränser som leder mig bort från medberoende och bördor som varken är mina eller reella.

Det blir även ett sätt att ta ansvar för mig själv i första hand och låta resten av världen ta ansvar för sig själv.


Så vi är egentligen alla alltså bara ETT beslut ifrån en ökad livskvalitet -
Vi behöver bara bestämma oss för att vi hellre vill känna oss lyckliga än olyckliga.

Det beslutet startar vår nya syn på livet
Resten är menat att vi ska ta hand om längs vägen där det verkligen behövs och är dags, inte förr och inte för någon annans skull.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vill du sluta med nikotinet?
 Nej, jag har aldrig använt nikotin
 Nej, jag har redan befriat mig från nikotinet
 Nej, jag trivs med att använda nikotin
 Ja, jag vill inte vara nikotinist längre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards