Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Anders - 27 februari 2009 20:20

Ja, i de val jag gör så ingår det även att välja bort.

- Till exempel så verkar det ha varit ett mycket bra tillfälle att lämna denna blogg åt sitt öde ett par dagar eftersom den ändå verkar ha legat nere pga av tekniska problem stundtals de senaste dagarna?


Den här veckan har jag istället valt att lägga all min tid på jobb, sömn och döttrar.

Min äldsta dotter hade tagit med sig mitt första barnbarn från Göteborg - UNDERBART!

...så, den knappa tid jag har haft mellan jobbet och sovandet har jag tillägnat fokus på växelvis min yngsta och min äldsta.

Det är ju lika viktigt för mig att fatta beslut om att välja bort när jag vet vad jag vill. Utan det ställningstagandet så leder jag mig in i en tankefälla av tveksamhet, betänklighet och dåligt samvete.


Det här är ett trivialt exempel på ansvarstagande i vardagen.

- Att stå för de beslut jag tar där det ingår att ta ansvar för det jag väljer att välja bort.

Det blir så mycket lugnare i sinnet på det här sättet, plus att det ger mig en skön och stärkande känsla, istället för en gnagande.



Presentation

Omröstning

Vill du sluta med nikotinet?
 Nej, jag har aldrig använt nikotin
 Nej, jag har redan befriat mig från nikotinet
 Nej, jag trivs med att använda nikotin
 Ja, jag vill inte vara nikotinist längre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards