Alla inlägg den 22 april 2009

Av Anders - 22 april 2009 22:00

är strävan att vara:


  • Framtidsorienteradsin egen ledare

  • Erfarenhetsbaserad

  • Lösningsfokuserad

  • Handlingsinriktad

Jag tycker personligen att det är lite för enkelt att "bara" förhålla sig optimistiskt till livet.

Det är förvisso kärnan och utgångspunkten för ett bra liv.

Samtidigt finns vissa åtaganden och ansvarstaganden som behöver särskilt omhändertagande, om man förutom en positiv livsåskådning även ska känna att man styr sitt eget liv inom dess positiva inramning.


Med andra ord så tycker jag det är bra att i grunden vara positiv, och valet står sedan till om jag vill flyta med strömmen eller om jag vill simma.


Sinnesrobönen kommer dessbättre till användning som en påminnelse att inte allt ligger inom min förmåga att påverka.

En del saker kan jag alltså bara förstå att de sker och jag behöver bara komma ihåg att släppa taget om den frustration det kan leda till.

Gråt inte över spilld mjölk


Jag mår bättre av att lägga min energi där den åstadkommer något och för mig framåt.

Presentation

Omröstning

Vill du sluta med nikotinet?
 Nej, jag har aldrig använt nikotin
 Nej, jag har redan befriat mig från nikotinet
 Nej, jag trivs med att använda nikotin
 Ja, jag vill inte vara nikotinist längre

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards